LifestyleDesign podcast logo

LUISTER! nu op een van onze kanalen!

itunesitunesspotifyspotifystitcherstitcher

5 jaar geleden

S01E04 – Geld verdienen met je website text deco

Het is misschien wel de natte droom van de millennial: je passie en expertise inzetten om daarvan te kunnen leven. Een prachtige website maken met ronkende teksten en laat die klanten dan maar komen! De werkelijkheid blijkt weerbarstiger. Er wordt veel tijd en geld gestoken in het bouwen van een website. De ene nog mooier dan de andere. Maar dan komt dat punt: de website moet gaan renderen. En daar gaat het vaak mis. Hoe kan het dat er zo veel websites zijn die zichzelf niet terug verdienen? Hoe kan het dat er zoveel mensen met zoveel potentie zijn maar dat zij niet gezien worden? Hoe komt het dat sommigen wél hun idee naar een online succes kunnen vertalen en anderen dat niet lukt?

pause button Luister de podcast

LUISTER! nu op een van onze kanalen!

itunesitunesspotifyspotifystitcherstitcher

Expert: Maarten Ligthart helpt ondernemers om van hun websitebezoekers klanten te maken. Samen met zijn vriendin Vanessa runt hij een succesvol bedrijf dat hen in staat stelt om de hele wereld over te reizen en te werken vanaf elke plek waar maar een internetverbinding is. Hij schreef samen met Vanessa het boek “Websites met resultaat” en bouwde het SYS platform dat ondernemers de juiste tools en kennis voor een online business biedt.

Meer bij deze aflevering over geld verdienen met je website

Conversieratio

Er zijn veel marketingtermen zoals ‘bereik’, ‘conversie’ en ‘return on investment’ waar internetexperts zich op storten. Het lijkt iets te zijn dat alleen de experts kunnen regelen, maar kun je zelf ook aan je conversie werken?

De conversieratio staat voor de verhouding bezoekers op je site en het aantal bezoekers dat daadwerkelijk iets koopt. Het wordt als een van de belangrijkste cijfers gezien om het succes van een site te meten.

Ben je benieuwd naar wat de gemiddelde conversieratio’s per branche zijn? Check dit artikel met een benchmark van Google Adwords conversiepercentages per branche.

Of meer op het gebied van e-commerce van 2009-2018: https://www.invespcro.com/blog/the-average-website-conversion-rate-by-industry/

Van trainingsbroek tot trainingsprogramma

Conversieratio (aantal aankopen t.o.v. aantal bezoekers) is belangrijk maar ook zeer relatief. Een expert zei me te letten op het aankoopbedrag. Iemand die zelfontworpen trainingsbroeken van 30 euro verkoopt kan vele malen meer een verkoop doen. Daar tegenover kan iemand staan die uitgebreide trainingsprogramma’s verkoopt van 3000 euro per stuk. Om rond te komen van de trainingsbroeken zul je 100x een conversie moeten hebben. Om rond te komen van de trainingsprogramma’s heb je maar 1x een conversie nodig. Bij een conversieratio van 5% heb je dus als trainingsbroeken-verkoper minimaal 2.000 bezoekers per maand nodig. Als trainingsprogramma-verkoper heb je minimaal 20 bezoekers per maand nodig. Dat scheelt toch he?!

Je moet dus ook bezoekers naar je site krijgen en ze dan zien om te zetten in klanten.

Ik kan nergens vinden hoeveel mensen een website hebben of nog belangrijker hoeveel renderende websites er zijn. Maar mijn gevoel zegt dat er heel veel websites zijn die niet opleveren wat ze zouden kunnen opleveren. Wat denk jij?

Volg onze podcast op

LUISTER! nu op een van onze kanalen!

itunesitunesspotifyspotifystitcherstitcher

Voor als je een idee hebt. Of in onze podcast wilt.


Deze website is beschermd door reCAPTCHA en de volgende Google voorwaarden zijn van toepassing: Privacy Policy en Terms of Service.